Wavin x FACQ: The Perfect Fit

Een hypergerichte Valentijnscampagne met een persoonlijk haakje.

Een Valentijnscampagne die deuren opende in B2B

Wavin wilde een samenwerking starten met FACQ, een toonaangevende Belgische groothandel in sanitair en HVAC. De uitdaging: er was nog geen relatie. Geen contact. Geen plek op de radar.

Dus kozen we voor iets onverwachts.

Met humor, creativiteit en persoonlijk contact overtuigden we exact de juiste mensen, zonder te duwen, maar door op te vallen.

Valentijnsdag bood het perfecte haakje.

Be my valentine?

Voor deze marketingcampagne introduceerden we een nieuwe medewerker in de Wavin Family. De charismatische en altijd vriendelijke... Walter! Onze Perfect Fit Manager. Tijd om Walter tot leven te brengen en Wavin top of mind te krijgen bij FACQ beslissers. Door design, video en marketing te combineren ontwikkelden we een unieke en pakkende campagne.

We begonnen in Brussel waar we meerdere korte video's uitbrachten om onze doelgroep te bereiken. Deze video's introduceerden het personage 'Walter' en lieten de unique selling points van Wavin zien.

Stap 1: Pralines met een boodschap

Twaalf FACQ-beslissers ontvingen een gepersonaliseerd doosje pralines en een teaser voor wat komen ging, maar wel zonder afzender...

De laatste stap!

Een hypergepersonaliseerde video gericht op de persoon zelf, zodat hij zich direct aangesproken voelde en te zien kreeg wat Walter de afgelopen tijd heeft bekokstoofd als echte lover van het merk FACQ.

Stap 2: Mobiele blikvanger
Stap 3: Live activatie op locatie

De kracht van een multichannel campagne

We parkeerden strategisch een opvallend bestickerd busje, met daarop de prangende vraag: 'Are we the perfect fit? met Walter als verborgen afzender.

Op Valentijnsdag verraste we de werknemers van Wavin met overheerlijke wafels, vers van de Belgische wafelkar.

Daarna hebben we het doelpubliek verkleind, zodat we ons op 12 belangrijke mensen konden richten. Zoals elke geliefde op Valentijnsdag, stuurden we hen een doos heerlijke pralines. Volledig anoniem. Maar daar stopten we niet. We bleven teasen. De volgende dag parkeerden we een busje voor hun hoofdkantoor. Uiteraard volledig in de 'Perfect Fit'-stijl, zodat ze het niet konden missen als ze uit het raam keken.

En alsof dat nog niet genoeg was, stuurden we ook nog een wafelkraam hun kant op om alle FACQ-medewerkers te voorzien van heerlijke Belgische wafels. Nadat hun magen tevreden waren, was de laatste stap van de campagne een persoonlijke video, speciaal gemaakt voor de geselecteerde groep van 12 mensen. Deze video werd als privébericht via LinkedIn verstuurd en gaf een samenvatting van alles wat Walter had gedaan om hun aandacht te trekken.

Het resultaat!

Deze aanpak bewees dat B2B niet saai hoeft te zijn. Door een sterk creatief concept te koppelen aan een gefocuste, persoonlijke uitrol wisten we:

De volledige aandacht van alle 12 FACQ-beslissers te trekken.

De deur te openen naar een concrete samenwerking.

Wavin op de kaart te zetten als een relevante en verbindende speler.

Converterende landingspagina

We creëerden een landingspagina waar we vertellen waarom Wavin de perfecte fit is. Specifiek ontworpen om te informeren en te overtuigen. Met gepersonaliseerde messaging van Walter geven we uitleg over het concept en de manier van denken. De unique selling points van Wavin werden zorgvuldig uitgewerkt en gepresenteerd om de doelgroep van waardevolle inzichten te voorzien. Dat alles om te bewijzen dat Wavin de perfecte match is. We zorgen ervoor dat we de doelgroep aanzetten tot actie met sterke call-to-actions.